Kankaanpäässä diakoniatyöntekijä on tavattavissa seurakunnan toimistolla Keskuskatu 51b pääsääntöisesti joka arkipäivä klo 9-11. Diakoniatyöntekijällä on mahdollisuus myöntää harkintansa mukaan esimerkiksi lahjakortti ruokakauppaan. Varaudu tapaamiseen ottamalla mukaan tiliote ja/tai päätös toimeentulotuesta.

Voit tavata diakoniatyöntekijän myös Honkajoella (Anne Kokko ja Kaisa Päivärinta), Jämijärvellä (Saila Kuuskoski), Karvissa (Anne Kokko) tai Siikaisissa (Kaisa Päivärinta). Sovi tapaaminen etukäteen, Yhteystiedot-sivulta löydät numerot ja sähköpostiosoitteet.

Kankaanpään Leipäkirkko ja SPR jakavat viikoittain ruoka-apua Kankaanpäässä. Honkajoella Leipäkirkko on maanantaisin klo 10 ja Karviassa tiistaisin klo 10. Tarkemmat ajankohdat ja osoitteet näet sivustolta www.ruoka-apu.fi

Sana diakonia on kreikkaa ja tarkoittaa palvelua. Diakonia perustuu sekä Raamatun opetuksiin lähimmäisenrakkaudesta että alkukirkossa vakiintuneeseen tapaan huolehtia vähäosaisista.

Diakoniatyön blogisivulle löydät tästä. Sieltä löydät mm. Kankaanpään Leipäkirkon järjestäjän päivämäärän mukaan.

Tule palveltavaksi tai vapaaehtoiseksi palvelijaksi.

Lue uusi Diakonia+- lehti, tästä linkistä.

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Kirkko antaa apua elämän kriiseihin. Apua saa sekä käytännöllisten asioiden hoidossa että henkisessä selviämisessä.

Suru, kriisi

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa